هودینی (به انگلیسی: Houdini) نرم افزار قدرتمند گرافیک سه بعدی، انیمیشن سازی و جلوه های ویژه کامپیوتری و محصولی از کمپانی Side Effects است که ترکیب فوق العاده ای بین گرافیک سه بعدی و جلوه های ویژه برای تولیدات فیلم های سینمایی ، انیمیشن ها ، بازی های کامپیوتری و صنعت تبلیغات تلویزیونی به ارمغان آورده است.
علت محبوبیت بالای هودینی در دنیای حرفه ای، گرد آوری تمام نیازهای گرافیست های سه بعدی و خالقان جلوه های ویژه ویدیویی در یک محیط است که تمام ابزارهای ضروری برای مدلسازی سه بعدی ، پویا نمایی ، ذرات ، دینامیک ها ، نورپردازی حرفه ای ، رندرینگ حرفه ای ، طراحی حجم و ترکیب بندی را پوشش می دهد و کاربر هودینی محدودیتی برای خلاقیت هایش احساس نمیکند.
نرم افزار Houdini شما به یک محیط کاری Node Based Procedural دسترسی دارید که مدیریت و کنترل داده هایی که برای مدل، متریال، انیمیشن و جلوه های بصری تعریف می کنید را آسان تر می کند. این ویژگی باعث می شود که کار را در هر مرحله برای شما آسان کند. به عنوان مثال شما نتیجه تغییر هر Node را همان لحظه خواهید دید.
این امکان (Node Based) به شما در تولید پروژه کمک می کند تا به مراحل قبل کار خود بازگردید تا بتوانید به راحتی تغییرات احتمالی خود را اعمال کنید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.
دوره آموزشی فارسی ” صفر تا صد و آموزش جامع هودینی ”
ابزارهای زیادی برای ایجاد محتوای سه بعدی در بازار وجود دارند که هر کدام از آنها مزایا و ویژگی های خاص خود را دارند. هودینی که یک نرم افزار پیشرو در عرصه ایجاد محتوای سه بعدی است یک فرایند رویه ای ارائه می کند که اجازه آزمایش های قوی، قابلیت استفاده مجدد و بهره وری بالا در ساخت آرایه ای از اشیا و انیمیشن ها را می دهد.
هودینی با اینکه به خاطر VFX های قدرتمند خود معروف است، اما دارای ابزارهای قدرتمند برای تولید محتوای سه بعدی برای پروژه های مختلف از جلوه های ویژه واقع گرایانه گرفته تا موشن گرافیک است.
در این دوره آموزش Houdini از ابتدا به آموزش این نرم افزار می پردازیم تا درک خوبی از مفاهیم اولیه هودینی داشته باشید. در ابتدا محیط کاربری هودینی را بررسی می کنیم و مباحثی مانند گزینه های انیمیشن Global، شیوه های نام گذاری و Viewport و Node های نمایشی را شرح می دهیم.
سپس به بررسی مفاهیم اولیه هندسه و انیمیشن می پردازیم و بعد تکنیک های نورپردازی، سایه زنی و رندر با استفاده از موتور رندر Mantra را بررسی می کنیم. وقتی این مهارت های اولیه سه بعدی را کسب کردید، به سراغ ذرات و حجم ها خواهیم رفت که دو تا از بهترین قابلیت های این نرم افزار هستند.
در انتها دوره آموزش هودینی محتوای Compositing در این نرم افزار را بررسی خواهیم کرد تا بتوانید تصاویر رویه ای بسازید که برای تمام رشته ها کاربرد دارند.
عناوین و سرفصل های دوره آموزشی فارسی ” صفر تا صد آموزش Houdini “
مقدمه
۱- خوش آمدگویی
۲- چیزهایی که باید بدانید
۳- فایل های تمرینی
فصل اول – محیط کاربری
۱- ناوبری
۲- Viewport ها و حالت های نمایش
۳- پنجره ها
۴- دسکتاپ ها
۵- تنظیمات
۶- گزینه های نمایش و Visualizer ها
۷- گزینه های انیمیشن Global
۸- شیوه های نام گذاری
۹- نمای شبکه ای
۱۰- Node Flag ها
۱۱- صفحه گسترده هندسی
۱۲- نمای درختی
۱۳- ابزارهای Shelf
فصل دوم – هندسه
۱- شی و محتوای سطح
۲- انواع اشکال هندسی
۳- مشاهده خصیصه های استاندارد
۴- انتخاب
۵- Grid و Snapping
۶- مدلسازی رایج Box Up
۷- Polysplit و Edge Loop ها
۸- بریدن و کپی آینه ای
۹- Polybevel و Divide
۱۰- منحنی SOP
۱۱- گستردن UV
۱۲- ساخت گروه ها
۱۳- ساخت Attribute ها
۱۴- کپی کردن SOP
۱۵- کپی کردن SOP با خصیصه های Template
۱۶- کپی کردن SOP با Stamping
۱۷- هندسه Packed
۱۸- هندسه با VDB ها
۱۹- VOP SOP
۲۰- زیرشبکه ها
۲۱- Cache کردن هندسه
۲۲- استخراج کردن Alembic
۲۳- وارد کردن Alembic
فصل سوم – انیمیشن در آموزش هودینی
۱- فریم های کلیدی
۲- ویرایشگر انیمیشن
۳- شبکه های CHOP
۴- Expression ها در پارامترها
۵- نویز و فیلتر
۶- کپی کردن کانال های Stamp
۷- اجرای کپی کانال های Stamp
۸- SOP کانال
۹- وارد کردن انیمیشن در CHOP ها
۱۰- Cache کردن داده های انیمیشن
فصل چهارم – رندر کردن
۱- دوربین ها
۲- Flipbook ها
۳- Mplay
۴- رندر IPR
۵- تنظیمات اولیه Mantra
۶- تنظیمات کیفیت Mantra
۷- Pass های رندر، AOV
۸- Open GL ROP
۹- ROP هندسه
۱۰- FBX ROP
۱۱- Alembic ROP
فصل پنجم – سایه زنی
۱- اختصاص دادن متریال ها
۲- Shader اصولی
۳- استفاده از تسکچرها
۴- Displacement
۵- Shader اختصاصی ساده
۶- تنظیمات Subdivision
فصل ششم – نورپردازی در آموزش هودینی
۱- انواع نور: نقطه ای و Spot
۲- انواع نور: نور دوردست
۳- انواع نور: Area
۴- انواع نور: محیطی و HDR
۵- نورپردازی خورشید و آسمان
۶- Light Bank و Light Linking
فصل هفتم – دینامیک ها
۱- تنظیمات Rigid Body Dynamics
۲- اضافه کردن اشیا به شبیه سازی
۳- تغییر نوع شی دینامیک
۴- اصول برخورد اشیای هندسی
۵- اصلاح شبکه هندسه
۶- Node فعال RBD
۷- Cache کردن نتایج شبیه سازی
۸- اعمال کردن شبیه سازی با کیفیت پایین و هندسه با کیفیت بالا
۹- تنظیمات شبیه سازی Wire
۱۰- اصلاح شبیه سازی Wire
۱۱- تغییرشکل اشکال هندسی با Wire ها
فصل هشتم – ذرات
۱- ساخت خصیصه Velocity روی اشیا
۲- انتشار ذرات از اشیا
۳- انتشار ذرات از Attribute ها
۴- اصلاح شبیه سازی ذرات
۵- Cache کردن ذرات
۶- اصلاح رنگ ها بعد از شبیه سازی
۷- رندر کردن ذرات
فصل نهم – شبیه سازی های حجمی در آموزش هودینی
۱- انتشار دود از یک شی
۲- اصلاح شبیه سازی دود
۳- Key کردن Node های شبیه سازی مایعات
۴- Cache کردن خروجی
۵- Pyro Shader
فصل دهم – ترکیب بندی
۱- مروری بر رندر صحنه
۲- ترکیب بندی لایه ها
۳- رندر کردن خروجی
فصل یازدهم – نتیجه گیری
۱- گام های بعدی
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.