نرم افزار سابستنس دیزاینر یکی از قوی ترین و محبوب ترین نرم افزارهای دنیا در زمینه طراحی و ساخت متریال و طراحی تکسچر واقع گرایانه برای مدل های سه بعدی و بازی سازی و فیلم و انیمیشن است.
Substance Designer در کنار Substance Painter دو نرم افزار قدرتمند در این حوزه هستند که در سال ۲۰۲۰ توسط کمپانی بزرگ Adobe خریداری شده و تحت برند Adobe Substance توسعه می یابند.
دوره آموزشی فارسی ” صفر تا صد آموزش سابستنس دیزاینر”
سابستنس دیزاینر یک ابزار قدرتمند و رویه ای برای ساخت تکسچرها برای هنرهای سه بعدی و بازی است. این دوره آموزش Substance Designer به گونه ای طراحی شده است تا تمام جنبه های برنامه Substance Designer را برای طراحی تکسچر بررسی کند.
اگر در این زمینه تازه کار هستید این دوره به شما کمک می کند به سرعت شروع به ساخت و طراحی تکسچر های مورد نظرتان کنید. اگر یک طراح با تجربه هستید و قصد دارید یک برنامه جدیدی را به مهارت های خود اضافه کنید، این دوره موضوعات بسیار پیشرفته تری را در اختیار شما قرار می دهد.
در ابتدا آموزش Substance Designer با مرور کلی برنامه شروع میکنیم و مفاهیم کلیدی مانند نحوه انجام تنظیمات، استفاده صحیح از منوی متریال ها و ایجاد تغییرات نور را بررسی می کنیم. سپس مفاهیم ضروری مانند نحوه وارد کردن Mesh ها و به کارگیری مجموعه Atomic Node های ضروری در سابستنس دیزاینر مانند Node های Blend، Curve، Blur و Gradient را آموزش می دهیم.
در انتهای دوره آموزش سابستنس دیزاینر شرح خواهیم داد که چگونه بیشترین استفاده را از سابستنس های منتشر شده داشته باشید، از جمله نحوه export و import کردن پکیج ها در داخل دیزاینر.
عناوین و سرفصلهای دوره آموزشی فارسی “صفر تا صد آموزش Substance Designer “
فصل اول – آشنایی با برنامه
۱- منوها و تنظیمات
۲- Viewport ها و طرز کار آنها
۳- استفاده از پنل Explorer
۴- بررسی و آشنایی با Library
۵- دسترسی و تغییر تنظیمات
۶- استفاده کردن از منوی Scene
۷- استفاده صحیح از منوی Materials
۸- گزینه های دوربین و رندر
۹- نحوه انجام تغییرات محیط و نورپردازی
فصل دوم – نمودارهای سابستنس و نحوه استفاده از آنها
۱- packageها و Graphها چه هستند؟
۲- نحوه استفاده موثر از Atomic Node ها
۳- تنظیم و کار با اتصالات Node
۴- کارایی مهم نوار ابزار Quick Access
فصل سوم – بِیک کردن مپ ها برای بهبود ساخت تکسچر
۱- آماده سازی Mesh قبل از Import کردن
۲- وارد کردن Mesh ها و Map ها به Designer
۳- بخش های Elements، Output و Values از پنجره Bake
۴- لیست رندر Bakers و پارامترها
فصل چهارم – تکسچرینگ یک مش با اتومیک نودها در سابستنس دیزاینر
۱- نود Color to Mask
۲- نود Color
۳- نود Blend
۴- نود Grunge Map ها
۵- نود Gradient Map
۶- نود Normal
۷- نود Base Material
۸- نود Dirt generator
۹- نود Metal Edgeware
فصل پنجم – ساخت متریال ها با اتومیک نودها در سابستنس دیزاینر
۱- Tile Generator – شروع یک متریال جدید
۲- نود Warp
۳- نود Crop Grayscale
۴- نود Shape Splatter
۵- نود Shape Splatter to Mask
۶- نود Ambient Occlusion
۷- نود Curve
۸- نود Normal to Height HQ
۹- نود Water Level
فصل ششم – بیشترین استفاده از سابستنس های منتشر شده
۱- نحوه نمایش پارامترهای مفید
۲- سازمان دهی پارامترهای نمایش داده شده برای استفاده آسان
۳- Export و Import کردن پکیج ها از Designer
فصل هفتم – نتیجه گیری
۱- گام های بعدی
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.