دوره آموزشی فارسی “ صفر تا صد آموزش مبانی گرافیک سه بعدی”
فرقی نمی کند از چه نرم افزاری استفاده می کنید یا چه محصول نهایی ایجاد می کنید، تمام پکیج های مدلسازی سه بعدی و رندرینگ از مفاهیم اولیه یکسانی پیروی می کنند.
در این دوره آموزش مبانی گرافیک سه بعدی یک مرور کلی بر روی این مفاهیم و تکنیک هایی خواهیم داشت که برای تمام آثار هنری سه بعدی قابل استفاده هستند: طراحی کاراکتر، تصاویر محصولات، انیمیشن، جلوه های بصری و غیره.
ابتدا در فضای سه بعدی حرکت میکنیم و اشیای موجود را تغییر می دهیم، هندسه و مدل را بررسی میکنیم و نحوه اعمال رنگ و تکسچر روی سطوح را نشان می دهیم. در نهایت مفاهیم اولیه رندر را توضیح میدهیم و ویژگی های بیشتر موتورهای رندر تجاری را پوشش می دهیم
عناوین و سرفصلهای دوره آموزشی فارسی “آموزش مبانی گرافیک سه بعدی”
مقدمه
۱- یادگیری مفاهیم اولیه مدلسازی سه بعدی و رندر
۲- کار با فایل های تمرینی
فصل اول – آشنایی با فضای سه بعدی
۱- به آسانی X، Y، Z
۲- جا به جایی در محیط سه بعدی
۳- همه چیز نسبی است
۴- تغییرشکل اشیا
۵- اتصال اشیا از طریق سلسله مراتب
فصل دوم – مدلسازی و هندسه سه بعدی
۱- هندسه چیست؟
۲- سطوح چند ضلعی
۳- ساختن سطوح
۴- برنامه ریزی هندسه
۵- حجاری به صورت سه بعدی
فصل سوم – سطوح مبتنی بر پچ
۱- منحنی ها و انواع منحنی
۲- سطوح مبتنی بر Patch
۳- سطوح موزاییکی
فصل چهارم – تکسچر و متریال ها
۱- متریال چیست؟
۲- اصول Shader ها
۳- متریال های پیشرفته
۴- Bump ها و Normal Map ها
۵- تکسچرهای پروژه
۶- UV Mapping
فصل پنجم – رندر کردن تصاویر
۱- رندرینگ به عنوان عکاسی مجازی
۲- اصول نورپردازی برای سه بعدی
۳- سایه ها و Shading
۴- نور غیرمستقیم و انعکاسی
۵- روند کاری نورپردازی
۶- کار با دوربین
۷- رندر نهایی
فصل ششم – معرفی بلندر در آموزش مبانی گرافیک سه بعدی
۱- رابط کاربری و بررسی بلندر
۲- Viewport ها و حرکت در بلندر
۳- انتخاب اشیا در بلندر
۴- حرکت، چرخش و تغییر مقیاس در بلندر
۵- ایجاد سلسله مراتب در بلندر
۶- افزودن رنگ در بلندر
۷- افزودن تکسچر در بلندر
۸- افزودن دوربین در بلندر
۹- قرار دادن نورها در بلندر
۱۰- رندر در بلندر
فصل هفتم – معرفی مایا در آموزش مبانی گرافیک سه بعدی
۱- تنظیم مایا
۲- رابط کاربری و بررسی مایا
۳- Viewportها و حرکت در مایا
۴- انتخاب اشیا در مایا
۵- حرکت، چرخش و تغییر مقیاس در مایا
۶- ایجاد سلسله مراتب در مایا
۷- افزودن رنگ در مایا
۸- افزودن تکسچر در مایا
۹- افزودن دوربین در مایا
۱۰- قرار دادن نورها در مایا
۱۱- رندر در مایا
فصل هشتم – معرفی تری دی مکس در آموزش مبانی گرافیک سه بعدی
۱- تنظیم تری دی مکس
۲- رابط کاربری و بررسی تری دی مکس
۳- Viewportها و حرکت در تری دی مکس
۴- انتخاب اشیا در تری دی مکس
۵- حرکت، چرخش و تغییر مقیاس در تری دی مکس
۶- ایجاد سلسله مراتب در تری دی مکس
۷- افزودن رنگ در تری دی مکس
۸- افزودن تکسچر در تری دی مکس
۹- افزودن دوربین در تری دی مکس
۱۰- قرار دادن نورها در تری دی مکس
۱۱- رندر در تری دی مکس
فصل نهم – معرفی سینما فوردی در آموزش مبانی گرافیک سه بعدی
۱- رابط کاربری و بررسی سینما فوردی
۲- Viewportها و حرکت در سینما فوردی
۳- انتخاب اشیا در سینما فوردی
۴- حرکت، چرخش و تغییر مقیاس در سینما فوردی
۵- ایجاد سلسله مراتب در سینما فوردی
۶- افزودن رنگ و تکسچر در سینما فوردی
۷- قرار دادن نورها در سینما فوردی
۸- افزودن دوربین در سینما فوردی
۹- رندر در سینما فوردی
فصل دهم – نتیجه گیری
۱- گام های بعدی
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.