زی براش (ZBrush) ابر نرم افزار گرافیک کامپیوتر (CG) و ویژه مدلسازی و حجاری گرافیکی و پرینت سه بعدی است که امروز در بسیاری از فیلم های هالیوودی از آن استفاده می شود.
زی براش برای طراحی و ساخت شخصیت ها و هیولاهای کارتونی به صورت سه بعدی و یا حکاکی Sculpture (ایجاد جزئیات طبیعی بر روی مدل های سه بعدی و ۲.۵ بعدی) در دنیا بی نظیر است. این نرم افزار یک برنامه تخصصی و حرفه ای برای ساخت انیمیشن و استفاده از آن در انیمشن های کارتونی و فیلم های سه بعدی و بازی ها می باشد.
در این نرم افزار انواع براش برای ایجاد خراش، بافت، خوردگی و …، در دسترس شما قرار دارد که می توانید از آن در ساخت و طراحی تصاویر سه بعدی استفاده کنید و نیز می توانید مدل خود را در هر شرایطی به صورت RealTime از زوایای مختلف ببینید و ویرایش کنید.
نرم افزار ZBrush با اکثر نرم افزارهای بزرگ سه بعدی دنیا سازگاری کامل و اتصال مستقیم دارد – نرم افزارهایی مانند : Autodesk Maya, Autodesk 3ds Max, Cinema4D, LightWave 3D, Poser Pro, Daz Studio و Modo و …
پس اگر به گرافیک سه بعدی علاقمندید، در انتخاب نرم افزار زی براش، شک نکنید !
دوره آموزشی فارسی ” کلیات و آموزش جامع زیبراش ZBrush ”
در این دوره آموزش ZBrush ، به این نرم افزار قدرتمند در زمینه حجاری، نقاشی و طراحی خواهیم پرداخت. کار را با بررسی رابط کاربری و روال آماده سازی Geometry برای حجاری آغاز می کنیم تا سریعا وارد مباحث اصلی آموزشی شویم. بحث هایی در مورد Pixols و چرخه ۲.۵ بعدی خواهیم داشت و در مورد روش های ساده ایجاد و مدیریت Geometry صحبت خواهیم کرد.
Subdivide کردن Mesh ها و آغاز به کار با ابزارهای حجاری را خواهیم داشت و تکنیک های نقاشی روی مدل را بررسی خواهیم کرد. همچنین مباحثی همچون Masking، Polygroup ها، روش های طراحی و ساخت Geometry همچون ZModeler، ZSphere، Dynamesh و ShadowBox را پوشش خواهیم داد.
کار را با چند Geometry ساده آغاز کرده و سعی می کنیم تمامی ابزارها را در تکمیل آن دخیل کنیم تا شما نیز با روال کار با این بخش ها به صورت عملی آشنا شوید.
عناوین و سرفصل های دوره آموزشی فارسی ” کلیات و آموزش جامع زی براش ZBrush “
۱- مقدمه و بررسی پروژه
۲- بررسی رابط کاربری
۳- روال کاری نرم افزار
۴- محیط ۲.۵ بعدی
۵- طراحی Geometry ساده
۶- کار با فایل ها
۷- نمایش تنظیمات
۸- کار با Subtool ها
۹- Subdivide کردن Geometry
۱۰- حجاری ساده
۱۱- Polypainting ساده
۱۲- استفاده از Mask
۱۳- کار با Deformation
۱۴- افزودن متریال ها
۱۵- استفاده از بافت یا Texture
۱۶- کار با polygroup ها
۱۷- تنظیم تصاویر مرجع
۱۸- کار با Zsphere ها
۱۹- حجاری ساده کاراکتر
۲۰- استفاده از Dynamesh
۲۱- Slice و Clipکردن
۲۲- استفاده از ZRemesher
۲۳- کار با ZModeler
۲۴- استفاده از Zmodeler با کاراکترها
۲۵- کار با ShadowBox
۲۶- افزودن چشم و گوش ها
۲۷- افزودن تکنیک های Mesh brush
۲۸- استفاده از براش های IMM
۲۹- کار با NanoMeshes
۳۰- مفاهیم حجاری شخصیت در آموزش زی براش
۳۱- استفاده از نویز سطحی
۳۲- مفاهیم پیشرفته Polypainting
۳۳- استفاده از Spotlight برای نقاشی بافت
۳۴- تنظیم وضعیت ایستادن کاراکتر
۳۵- Compile کردن صحنه
۳۶- استفاده از لایه های سه بعدی
۳۷- استفاده از FinerMesh
۳۸- نورپردازی و رندرینگ در ZBrush
۳۹- خروجی گرفتن از تصاویر
۴۰- ایجاد UV و Map
۴۱- یکپارچه سازی نرم افزار
دوره آموزشی فارسی ” آموزش زی براش – ویژگی های جدید زیبراش ۲۰۱۸
در نسخه جدید ۲۰۱۸ زیبراش ، هنر و مفهوم حجاری خلاقانه با زیبراش به بالاترین سطح خود از لحاظ تکنولوژی روز رسیده است.
ویژگی های جدیدی همچون Tessimation و Sculptris Pro مهارت های اسکالپ و حجاری در زیبراش را گسترده تر از قبل کرده، همچنین وجود براش ها و Deformer های کاربردی بسیار جدید و متنوع لذت کار با زیبراش را بیش از پیش کرده است. در این دوره آموزشی ، سعی داریم با تمام این ویژگی های جدید آشنا شده و کار با آنها را فرا بگیریم.
پس در این دوره آموزش زیبراش با ما همراه باشید.
عناوین و سرفصل های دوره آموزشی فارسی ” آموزش زی براش – ویژگی های جدید زیبراش ۲۰۱۸ “
۱- تغییرات و بهبود های رابط گرافیکی زیبراش ۲۰۱۸
۲- ابزار جدید Sculptris Pro و Tessimate
۳- پروژه عملی با ابزار Sculptris Pro
۴ – ابزار جدید Project Primitive
۵ – براش های جدید در زیبراش ۲۰۱۸
۶ – ابزار جدید Polygroup
۷ – ابزار جدید Polygroup با Polypaint
دوره آموزشی فارسی ” آموزش زیبراش – ویژگی های جدید زیبراش ۴ آر ۸ ”
در نرم افزار زی براش ۴ آر ۸ چندین ویژگی جدید و قدرتمند اضافه شده است که فرایند ایجاد هنرهای دیجیتالی را بیش از پیش سرعت می بخشند. ابزار جدید Gizmo 3D روش های جدید برای حرکت دادن، چرخاندن و تغییر انداره مدل ها فراهم می کند. قلموی جدید ZModeler آزادی بیشتری برای مدل سازی پولیگانی از جمله مدل سازی با رزولوشن بسیار پایین به شما می دهد.
مدل های Lie Boolean به شما اجازه می دهند اشیا را به صورت Real-time اضافه کرده، تفریق کنید و روی هم قرار دهید و برخی از ویژگی های جدید کوچکتر مانند Stroke های خطوط مستقیم، ماسک های معکوس و قلموی Vector Displacement Map کار طراحی و مجسمه سازی در زی براش را آسان تر می کنند.
در این دوره آموزش زیبراش با طرز کار ویژگی های جدید زی براش آشنا خواهید شد و هر بار به نتایجی حرفه ای دست خواهید یافت.
عناوین و سرفصل های دوره آموزشی فارسی ” آموزش زی براش – ویژگی های جدید زیبراش ۴ آر ۸ “
مقدمه
۱- مقدمه
۲- قبل از مشاهده دوره چه چیزهایی باید بدانید
فصل اول – استفاده از گیزمو سه بعدی
۱- آشنایی با Gizmo 3D
۲- شخصی سازی Gizmo
۳- ساخت اشکال ساده با Gizmo
۴- حرکت دادن چندین Subtool به صورت همزمان
۵- تغییرشکل مش ها با Gizmo
فصل دوم – استفاده از قلموی زی مدلر
۱- اصول پایه قلموی ZModeler
۲- Polygroup کردن با ZModeler
۳- حجم دادن به سطوح با ZModeler
۴- افزودن Edgeloop با ZModeler
۵- تا کردن لبه ها با ZModeler
۶- نکات دیگر ZModeler
فصل سوم – استفاده از لایو بولین ها
۱- تنظیم کردن Live Booleanها
۲- تولید نتایج Boolean شده
۳- چالش Live Boolean
۴- راه حل Live Boolean
فصل چهارم – ویژگی های جدید همه کاره
۱- ادامه دادن یک Stroke
۲- ایجاد Stroke های خطوط صاف
۳- کشیدن یک ماسک معکوس
۴- ساخت یک قلموی وکتوری Displacement Map
۵- ساخت متن
فصل پنجم – نتیجه گیری
۱- گام های بعدی
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.