مجموعه ی صفر تا صد آموزش Cinema 4D مقدمه ای برای ورود علاقمندان نسل جدید گرافیک کامپیوتری به دنیای جذاب سه بعدی سازی، مدل سازی، رندرینگ و انیمیشن سازی با ابرنرم افزار نسل جدید Cinema 4D است . طی این دوره آموزشی شما قدم به قدم از صفر تا صد و از مقدماتی تا پیشرفته نرم افزار Cinema 4D را خواهید آموخت.
در پک شماره ۱ این دوره ی آموزشی شما بعد از یادگیری مقدمات و کلیات کار با Cinema 4D، منو ها، ابزارها و محیط کاری این نرم افزار، وارد مراحل عملی طراحی مدل های سه بعدی و کار بر روی آن ها می شوید و به خوبی تکنیک های مدل سازی در سینما فور دی را می آموزید .
سپس کار با تغییر شکل دهنده ها ، دوربین و انیمیشن سازی را در ابرنرم افزار سینما فور دی می آموزید و به خوبی فرا می گیرید.
در پایان پک شماره ۱ دوره آموزش سینما فور دی ، شما یک طراح خوب سه بعدی در سینما فور دی و نسل جدید گرافیک رایانه ای خواهید بود و آماده فراگیری تکنیک پیشرفته کار با این نرم افزار هستید که در پکیج شماره ۲ ارایه شده است.
دوره آموزشی فارسی “آموزش مبانی سینما فوردی آر ۲۰ ”
سینما فوردی یک ابزار ضروری برای هنرمندان موشن گرافیک و طراحان است. با یادگیری سینما فوردی می توانید با استفاده از قابلیت های سه بعدی، انیمیشن و تکسچرها و متریال های پیچیده، طرح های خود را بهبود دهید. این دوره به گونه ای طراحی شده است تا کمتر از دو ساعت شما را آماده به کار کند.
در این دوره آموزش Cinema 4D ، ویژگی ها و مزایای سینما فوردی را بررسی میکنیم و مباحثی مانند مدلسازی، انیمیشن، متریال، نورپردازی، دوربینها و رندرینگ را از ابتدا معرفی می کنیم و از ابتدا تا انتهای فرایند تولید یک پروژه عادی در سینما فوردی که یک لوگوی سه بعدی متحرک است را به شما نشان خواهیم داد.
در انتهای این دوره باید اعتماد به نفس لازم را کسب کرده باشید تا بتوانید به سراغ پروژه های چالش برانگیزتری بروید و امکانات خلاقانه سینما فوردی را بررسی کنید.
عناوین و سرفصلهای دوره آموزشی فارسی “صفر تا صد آموزش مبانی سینما فوردی آر ۲۰ “
مقدمه
۱- آغاز به کار با سینما فوردی
۲- فایل های تمرینی
۳- بررسی ویژگی های جدید
فصل اول – سینما فوردی چیست؟
۱- هنرمندان سه بعدی چگونه از سینما فوردی استفاده می کنند؟
۲- رابط کاربری سینما فوردی
۳- مفاهیم مهم برای کار با سینما فوردی
۴- پیکربندی ها و تنظیمات مفید
فصل دوم – یک پروژه سریع
۱- برنامه ریزی پروژه
۲- آماده سازی با ایلاستریتور
۳- ادغام artwork ایلاستریتور
۴- مدلسازی لوگو
۵- انیمیشن سازی لوگو با MoGraph
۶- استفاده از Sweepها برای نمایش اشیا
۷- اصلاح Keyframeها با F-curves
۸- کار با دوربین ها
۹- کار با نورها
۱۰- نورپردازی لوگو
۱۱- ساخت و اعمال متریال
۱۲- کارهای نهایی و رندر کردن
۱۳- فراتر رفتن
فصل سوم – نتیجه گیری
۱- چه نوع هنرمندی می خواهید باشید؟
۲- گام های بعدی
دوره آموزشی فارسی ضروریات سینما فوردی” فصل اول : آموزش رابط کاربری، آبجکت ها و سلسله مراتب ”
مقدمه فصل اول
– خوش آمد گویی
– استفاده از فایل های تمرینی
بخش ۱ – واسط کاربری، حرکت و انتقال
– نرم افزار سه بعدی چگونه کار می کند؟
– نگاهی به حرکت و انتقال و کار با موس
– فهم اولیه ی واسط کاربری
– تعدادی مهمترین تنظیمات پروژه ها
– نگاهی به تنظیمات کلیدی نرم افزار
بخش ۲ – اشیاء و سلسله مراتب
– درک اهمیت سلسله مراتب
– ساخت اشیاء و تغییر پارامتر ها
– مقایسه اشیاء فعال و غیر فعال
– توضیحات انواع اشیاء
– انتخاب اشیاء توسط ابزار انتخاب
– ساخت یک مدل توسط اشکال اولیه ی نرم افزار
نتیجه گیری
دوره آموزشی فارسی ضروریات سینما فوردی” فصل دوم: مدل سازی با چند ضلعی و Spline ها ”
مقدمه فصل دوم
– خوش آمدگویی
– کار با فایل های تمرینی
بخش ۱ – اولیه های ساخت بلاک های سه بعدی
– مفاهیم نقاط، گوشه ها و چند ضلعی ها
– استفاده از ابزار Knife
– کار با ابزار Extrude
– استفاده از Close Polygon Hole و طراحی چند ضلعی
– کار با ابزار Bridge
بخش ۲ – کار با Spline ها
– توضیح در مورد انواع Spline
– کار با نقاط Spline
– اتصال Spline ها و شکل دهی گوشه ها
– Extrude کردن مسیر ها از Adobe Illustrator
بخش ۳ – مدل سازی عملی یک بلندگو با چند ضلعی ها و Spline ها
– نگاهی بر جریان کاری مدل سازی
– طراحی محفظه توسط چند ضلعی ها
– مدل سازی توسط Extrude داخلی
– طراحی دیگر قسمت های بلندگو توسط Loft NURBS
– آخرین بخش های بلندگو توسط Sweep NURBS
– تکمیل طراحی بلندگو و ریزه کاری ها
نتیجه گیری
دوره آموزشی فارسی ضروریات سینما فوردی” فصل سوم: دوربین ها، انیمیشن و تغییر دهنده ها”
مقدمه فصل سوم
– خوش آمد گویی
– استفاده از فایل های تمرینی
بخش ۱ – فریم های کلیدی و انیمیشن ها
– فریم کلیدی چیست؟
– دستکاری و تنظیم فریم های کلیدی در خط زمانی
– کار میان فریم های کلیدی توسط F-Curve
– متوقف کردن انیمیشن توسط منحنی ها
– تمرین عملی انیمیشن: طراحی یک حرکت پرشی
بخش ۲ – از دریچه لنز: کار با دوربین ها
– دوربین محیط ویرایشگر در برابر شی دوربین
– ایجاد عمق میدان
– بررسی تنظیمات مهم دوربین
– ایجاد تحرک در دوربین توسط Motion Camera
– ایجاد برداشت های نرم توسط Camera Morph
بخش ۳ – تغییر در اشکال توسط تغییر شکل دهنده ها
– جریان کاری تغییر شکل دهنده ها
– طراحی شنای یک ماهی توسط تغییر شکل دهنده Wind
– افزودن حرکت توسط Spline Wrap
– طراحی حالت خم شونده
– طراحی توسط تغییر شکل دهنده ی Melt
نتیجه گیری
دوره آموزشی فارسی ” آموزش ویژگی های جدید Cinema 4D ”
– مقدمه
آشنایی با ابزارها و ویژگی های زیر در نسخه جدید :
– Reflectance
– Motion Tracker
– Polygon Pen
– Modeling Workflow Enhancements
– Sculpting Enhancements
– Cogwheel
– Preset Content
– Interaction Tag
– Annotation Tag
– UV Peeler
– Team Render Server
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.