دوره آموزشی فارسی “آموزش جامع بلندر ”
بلندر یک نرم افزار کد باز قدرتمند برای مدلسازی دو بعدی و سه بعدی، انیمیشن سازی، Compositing و فرایند پس تولید است. در این دوره آموزش Blender نرم افزار مطرح بلندر را به شما معرفی می کنیم و کاملا آموزش می دهیم. مرور کاملی روی ویژگی های بلندر و همچنین تکنیک های تولید کاربردی خواهیم داشت.
به سراغ تکنیک های خاص می رویم، مانند چیدمان صحنه و مدلسازی، حجاری، تکسچردهی و سایه زنی، انیمیشن دو بعدی و سه بعدی، شبیه سازی های داینامیک، رندر و افکت های ویدئویی (VFX). همچنین نکاتی برای بهبود عملکرد را به شما یاد می دهیم تا بلندر مدل های شما را سریع تر رندر کند.
در این دوره آموزش Blender هر درس به شما کمک می کند کنترل و مهارت مورد نیاز برای خلق آثار حرفه ای را برای پلتفرم های مختلف به دست آورید، مانند بازی ها، فیلم ها و انیمیشن.
عناوین و سرفصلهای دوره آموزشی فارسی “آموزش Blender “
مقدمه
۱- معرفی بلندر برای افراد مبتدی
۲- آغاز به کار با Blender
۳- فایل های تمرینی
فصل اول – بلندر جدید
۱- رابط کاربری بلندر
۲- حرکت کردن در Viewport
۳- Overlay های Viewport و منوهای Pie
۴- نشانگر سه بعدی
۵- پنل Properties
۶- صحنه ها، لایه ها و مجموعه ها
۷- Workspace ها
۸- ساخت Workspace های اختصاصی
۹- تنظیمات و میانبرها
فصل دوم – چیدمان صحنه و مدلسازی در آموزش بلندر
۱- افزودن و ساخت اشیا در بلندر
۲- حالت Edit
۳- ویرایش چند شی ای
۴- Snap کردن، نقاط مبدا و اعمال Transform ها
۵- Modifier های اصلی بلندر
۶- Constraint ها در بلندر
۷- Object Data در بلندر چیست؟
۸- تمیز کردن صحنه Blender
فصل سوم – حجاری
۱- اصول حجاری یا Sculpting در بلندر
۲- حجاری سه بعدی مثل یک استاد
۳- ماسک گذاری در حجاری
۴- ساخت قلموی حجاری اختصاصی
۵- Remesh کردن برای استفاده مجدد
۶- Bake کردن نرمال ها
فصل چهارم – تکسچرها و سایه زنی
۱- اصول Unwrap کردن مدل های سه بعدی
۲- Unwrap کردن ساده
۳- کشیدن تکسچرها در Blender
۴- Shading
فصل پنجم – انیمیشن سه بعدی در آموزش بلندر
۱- مروری بر انیمیشن سه بعدی
۲- حالت Pose
۳- حرکت دادن انیمیشن ها با Driver ها
۴- تا بی نهایت و فراتر
۵- ساخت یک ریگ پایه ای
۶- کشیدن وزن ها
۷- ساخت یک ریگ کاراکتر انسان
فصل ششم – شبیه سازی و داینامیک ها
۱- فیزیک Quick Particle ها
۲- کار با Force Field ها
۳- شبیه سازی های پارچه در Blender
۴- Dynamic painting
۵- ایجاد باران
۶- آتش روشن کردن
۷- Rigid Body Dynamics
فصل هفتم – رندر کردن
۱- Workbench یا EEVEE یا Cycles
۲- تکامل EEVEE
۳- بازتاب های فضای سطح
۴- نور و سایه
۵- کار کردن با Workbench
۶- مروری بر Cycles
۷- کار با موها
۸- Cryptomatte ها
۹- افزایش بیشتر سرعت Cycles
فصل هشتم – انیمیشن دو بعدی در آموزش بلندر
۱- یک Grease Pencil جدید
۲- علامت گذاری به صورت سه بعدی
۳- حالت Draw
۴- ابزارهای خط کشی جوهری
۵- انیمیشن سازی طرح ها به عنوان اشیا
۶- ابزارهای انیمیشن کشیده شده با دست
۷- حجاری کردن طرح ها
۸- افکت های دو بعدی در بلندر
فصل نهم – افکت های تصویری و ویدئو در آموزش بلندر
۱- ردیابی کردن دوربین
۲- Composite کردن شاهکار خودتان
۳- اصول ویرایشگر ویدئو
فصل دهم – نتیجه گیری
۱- گام های بعدی
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.