بلوپرینت یا سیستم برنامه نویسی بصری آنریل انجین (به انگلیسی: Blueprint Visual Scripting ) یک سیستم طراحی Gameplay که بر اساس مفاهیم Node-Based در محیط Unreal Engine و Unreal Editor است که عملیات پیچیده برنامه نویسی را برای کاربران آنریل بسیار ساده میکند و توانایی های بازی سازان را بسیار افزایش میدهد .
همانند بسیاری از سیستم های اسکریپت نویسی دیگر ، بلوپرینت نیز برای تعیین کلاس های شیء گرا یا آبجکت ها در موتور بازی سازی استفاده می شود.
بلوپرینت فوق العاده انعطاف پذیر و قدرتمند است و به طراحان بازی کمک میکند که بدون داشتن دانش کدنویسی به صورت مجازی و بصری از تمام مفاهیم و ابزارهای حرفه ای که فقط برنامه نویسان در بازی سازی میتوانند انجام دهند ، استفاده کنند و بدون کد نویسی، قدرتمند ترین گیم پلی ها را ایجاد کنند.
آموزش بلوپرینت نه تنها کار را برای کسانی که به برنامه نویسی پیشرفته سی پلاس پلاس ( که زبان رسمی برنامه نویسی آنریل است) مسلط نیستند ساده میکند ، بلکه شرایط را برای توسعه کامل بازی و گیم پلی برای تمامی طراحان و بازی ساز های دیگر از هر میزان علم و دانشی نیز فراهم می آورد.
Blueprint ها بخش های اسکریپت نویسی شده بصری هستند که به بازی اضافه می شوند. با وصل کردن Node ها، رویدادها، توابع و متغیرها با استفاده از خطوط، می توان عناصر پیچیده ای برای بازی ساخت.
Blueprint ها از طرح های گرافیکی Node ها برای کارهای مختلفی استفاده می کنند (ساخت شی، قابلیت های فردی و رویدادهای عمومی بازی) که مخصوص هر یک از Blueprint ها هستند تا رفتار و کارایی های خاصی را اجرا کنند.
دوره آموزشی فارسی ” مبانی و آموزش بلوپرینت و برنامه نویسی بصری با آنریل انجین ۴ ”
یادگیری ساخت بازی ها می تواند تجربه بسیار ارزشمندی باشد، اما کسب مهارت در تمامی قسمت های یک موتور بازی سازی می تواند یک چالش بزرگ محسوب شود. در این دوره آموزش بلوپرینت و برنامه نویسی بصری با آنریل انجین ۴، با مفاهیم اصلی فرایند Blueprinting از جمله سیستم Node محور آنریل آشنا خواهید شد.
ابتدا یاد می گیرید چگونه از Node ها در توابع و رویدادهای مختلف استفاده کنید تا یک منطق ساده برای بازی ایجاد کنید. به علاوه شما را با تعدادی مفاهیم در سطح متوسط آشنا می کنیم تا نشان دهیم که می توان به راحتی Interface ها و وراثت را در هر پروژه ای به کار برد.
در نهایت برخی از روندهای کاری توصیه شده برنامه نویسی را بررسی می کنیم که می توانند به شما در سازمان دهی فرایند ساخت بازی کمک کنند. در انتهای این دوره آموزش بلوپرینت در آنریل یک دانش و درک اساسی قوی از Blueprint ها خواهید داشت و می توانید منطق بازی های خودتان را بسازید و حرفه بازی سازی را آغاز کنید.
فهرست عناوین دوره آموزشی فارسی ” مبانی و آموزش بلوپرینت و برنامه نویسی بصری با آنریل انجین ۴ “
مقدمه
۱- مروری بر دوره
فصل اول – متغیرها و جداول
۱- تنظیمات و چیدمان بلوپرینت
۲- ترتیب اجرا
۳- اعداد صحیح
۴- اعداد ممیز شناور
۵- Vector 3
۶- مقادیر Boolean
۷- For Loop
۸- بررسی Is Valid
۹- نود Branch
فصل دوم – بلوپرینت ها
۱- Actor ها
۲- Component ها
۳- GameMode
۴- Pawn
۵- Character
۶- Level Blueprint
۷- Interface
۸- جمع بندی بلوپرینت
فصل سوم – آموزش نودهای بلوپرینت و ساخت کاراکتر
۱- انواع Node ها
۲- توابع، ماکروها و رویدادها
۳- چرخش دوربین
۴- حرکت کاراکتر
۵- مروری بر تعامل
۶- تعامل کاراکتر
۷- تکمیل کردن کاراکتر
فصل چهارم – ساخت اشیای تعاملی در آموزش بلوپرینت در آنریل
۱- آشنایی با Material Instance
۲- به کارگیری material Instance
۳- تنظیم متریال کلید برق
۴- کارایی کلید برق
۵- چراغ سقفی – تنظیمات لامپ
فصل پنجم – جمع بندی
۱- تنظیمات فایل های صوتی
۲- افکت صوتی کلید برق
۳- افکت های صوتی در ورودی
۴- ساخت بلوپرینت Widget
۵- منطق پایان بازی
۶- اجرای قابلیت های انتهای بازی
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.