حرکات ، تکان ها ، ضربات مشت و لگد ، دویدن و راه رفتن و هر نوع پویا نمایی از سوی کاراکتر و اشیاء در بازی سازی آنریل مرتبط با مبحث بسیار مهم و ضروری انیمیشن در آنریل است.
سیستم انیمیشن در آنریل انجین ۴ (UE4) از چندین ابزار و ادیتورهای انیمیشن تشکیل شده است که تغییرشکل اسکلتی مش ها را با تغییرشکل رئوس مبتنی بر Morph ترکیب می کنند تا قابلیت ساخت انیمیشن های پیچیده را فراهم کنند.
از این سیستم می توان برای طبیعی تر جلوه دادن حرکات بازیکن استفاده کرد. برای این کار می توان سکانس های انیمیشنی از پیش آماده را ترکیب کرد، حرکات ویژه اختصاصی مانند بالا رفتن از سکوها و دیوارها با استفاده از مونتاژهای انیمیشن ساخت، افکتهای تخریب را از طریق Morph Target ها روی حالات چهره اعمال کرد.
همچنین به طور مستقیم تغییرشکل استخوانها را با استفاده از تنظیمات اسکلتی کنترل کرد یا دستگاه های حالتی منطقی ساخت که تعیین می کنند کاراکتر در یک موقعیت خاص از چه انیمیشنی باید استفاده کند.
دوره های آموزشی فارسی ” آموزش روند ساخت انیمیشن در آنریل – بخش ۱ تا بخش ۴″
در این دوره آموزشی تمام ویژگی های انیمیشن در آنریل انجین ۴ را بررسی خواهیم کرد. در ابتدا کاراکتر خود را با فرمت FBX از نرم افزار مایا استخراج می کنیم، سپس به صورتی آن را در آنریل انجین وارد می کنیم که به ما اجازه می دهد بلوپرینت های انیمیشن را میان کاراکترهای مختلف به اشتراک بگذاریم.
سپس به سراغ طریقه وارد کردن انیمیشن ها و انجام تنظیماتی مانند حالت های نشانه گیری افزایشی و blend space های نمایشی خواهیم رفت. درباره مفاهیم پایه سیستم اسکریپت نویسی Blueprint در آنریل انجین صحبت خواهیم کرد تا بتوانیم Blueprint های کاراکتر و سپس انیمیشن را ایجاد کنیم.
در این دوره آموزش فارسی انیمیشن در آنریل یاد می گیریم که چگونه کاراکتر را به ورودی های کیبورد و گیم پد متصل کنیم و آن را به anim blueprint وصل کرده تا کاراکترمان بتواند در داخل بازی حرکت کند. در هنگام آموزش دادن anim blueprint ها، مفاهیمی مانند اعمال کردن انیمیشن های افزایشی و تنظیم کردن State Machine ها را توضیح خواهیم داد.
همچنین ویژگی های بیشتری مانند سیستم های ik، سیستم های head look-at و دیگر سیستم های انیمیشن رویه ای را اضافه خواهیم کرد.
فهرست عناوین دوره های آموزشی فارسی ” آموزش روند ساخت انیمیشن در آنریل – بخش ۱ تا بخش ۴″
بخش اول آموزش انیمیشن در Unreal – بخش یک
۱- مقدمه
۲- آماده سازی کاراکتر برای استخراج کردن
۳- وارد کردن کاراکتر به آنریل
۴- Persona و انتقال دادن کاراکترها
۵- Mesh های جزئیات
۶- به اشتراک گذاری اسکلت
۷- Sockets
۸- استخراج و وارد کردن انیمیشن ها
بخش دوم آموزش انیمیشن در Unreal – بخش دو
۱- مقدمه
۲- Retarget کردن
۳- Blendspace ها
۴- انیمیشن های افزایشی
۵- مفاهیم بلوپرینت
۶- متغیرها و توابع
۷- Casting، Comment ها و Collapse شدن
بخش سوم آموزش انیمیشن در آنریل – بخش سه
۱- مقدمه
۲- تنظیم کردن Pawn کاراکتر
۳- تنظیم کردن ناوبری
۴- تنظیم کردن نشانه گیری
۵- مقدمه ای بر State machine ها
۶- State machine های پیشرفته
۷- رندوم کردن انیمیشن ها
۸- وصل کردن Pawn
بخش چهارم آموزش انیمیشن در Unreal – بخش چهار
۱- مقدمه
۲- بلوپرینت های Anim فرزند
۳- استفاده از Struct ها در بلوپرینت های Anim
۴- نمودارهای Anim
۵- IK بازو
۶- کنترل های اسکلتی
۷- نتیجه گیری
– همراه با دوره های تخصصی آموزش Unreal و انیمیشن در آنریل و مایا
– دوره آموزشی ۷ ساعته ” آموزش Unreal : ساخت انیمیشن برای بازی سازی در آنریل و مایا”
The Gnomon Workshop – Creating Game Ready Animations for Production
– دوره آموزشی ۲ ساعته ” آموزش Unreal : انیمیشن یک فیلم کوتاه در آنریل و مایا”
Pluralsight – Animating a Short Film in Maya and Unreal Engine
– دوره آموزشی ۱ ساعته ” آموزش Unreal در مکانیک بازی سازی – حرکات راه رفتن دوربین ”
Lynda – Unreal Game Mechanics Camera Walk Action
– دوره آموزشی ۱ ساعته ” آموزش Unreal در مکانیک بازی سازی – ساخت حرکت دویدن با حداکثر سرعت”
Lynda – Unreal Game Mechanics Creating a Directional Sprint
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.