عناوین و سرفصل های دوره آموزشی فارسی “آموزش جامع سالیدورکس ۲۰۲۰ و بالاتر“
مقدمه
۱- یادگیری مدلسازی سه بعدی با سالیدورکس
فصل اول – آشنایی با سالیدورکس
۱- اجرای سالیدورکس برای اولین بار
۲- حرکت در فضای سه بعدی
۳- قالب های آماده سالیدورکس
۴- ذخیره سازی، نام گذاری و مدیریت فایل ها
۵- اندازه گیری
فصل دوم – آغاز سریع سالیدورکس
۱- ساخت اولین قطعه سه بعدی
۲- ساخت اولین مونتاژ
۳- ساخت اولین نقشه CAD
۴- گام های اولیه برای مدلسازی سه بعدی
فصل سوم – مدلسازی قطعه ساده در آموزش سالیدورک
۱- ساخت Sketch ها
۲- آشنایی با Relationship ها
۳- استفاده از ابزار Extrude
۴- استفاده از ابزار Extrude Cut
۵- ساخت قطعات دوار
۶- ایجاد برش های دوار
۷- اعمال جنس، رنگ و پرداخت سطوح
۸- مشاهده خصوصیات جرم
۹- تنظیمات سیستم، واحدها و قالب ها
۱۰- کار با Dimension ها
فصل چهارم – ابزارهای نقشه کشی
۱- ابزارهای Line و Centerline
۲- استفاده از ابزار Rectangle
۳- دایره ها و قوس ها
۴- کشیدن شیارها
۵- کار با بیضی ها و مخروطی ها
۶- کشیدن چندضلعی ها
۷- ایجاد متن
۸- استفاده از Equation ها و Linked Variable ها
۹- استفاده از ابزار Spline
۱۰- منحنی بر مبنای معادله
۱۱- Sketch Ink
فصل پنجم – اصلاح کردن نقشه ها
۱- بریدن و امتداد دادن یک Sketch
۲- ایجاد هندسه Offset
۳- حرکت دادن، کپی کردن، چرخاندن و تغییر مقیاس
۴- پاک کردن و Undo و Redo کردن
۵- استفاده از ابزارهای Mirror
۶- ایجاد طرح های تکرارشونده در Sketch
۷- استفاده از خطوط Construction
۸- استفاده از ابزار Convert Entities
۹- افزودن Fillet و Chamfer به Sketch
فصل ششم – هندسه مرجع
۱- کار با صفحات
۲- ایجاد یک محور
۳- ایجاد یک سیستم مختصات
۴- Sketch های مفهومی
۵- نمای Markup
فصل هفتم – اصلاحات روی قطعه در آموزش سالیدورک
۱- افزودن Fillet ها به یک قطعه
۲- Chamfer کردن لبه ها
۳- اعمال کردن Draft
۴- استفاده از دستور Shell
۵- استفاده از دستور Mirror
۶- ایجاد الگوهای خطی
۷- ایجاد الگوهای دایره ای
فصل هشتم – مدلسازی قطعه پیشرفته
۱- ابزار Loft
۲- شکل های Loft شده با منحنی های راهنما
۳- ایجاد برش های Loft شده
۴- ایجاد شکل های Swept
۵- ایجاد برش های Swept
۶- استفاده از دستور Wrap
۷- ابزار Boundary Boss/Bass
۸- ابزار Intersect
۹- کار با Configurations
۱۰- ابزارهای Surface
۱۱- استفاده از Surface ها برای ساخت مدل های جامد
۱۲- ویرایش مستقیم – جا به جا و کپی کردن احجام
۱۳- ویرایش مستقیم – جا به جا کردن سطح
۱۴- ویرایش مستقیم – ترکیب کردن
۱۵- ویرایش مستقیم – نصف کردن
۱۶- تصویر کردن منحنی
۱۷- ابزار Slice
فصل نهم – ابزار سوراخ خودکار
۱- شروع کار با Hole Wizard
۲- آشنایی با انواع سوراخ ها و استانداردها
۳- تعیین موقعیت سوراخ ها به صورت سه بعدی
فصل دهم – بلاک ها
۱- استفاده از Sketch Block ها
۲- ایجاد Block ها
۳- طراحی با Block ها
فصل یازدهم – ساخت مونتاژها
۱- آغاز یک Assembly
۲- کپی، جا به جا کردن و چرخاندن قطعات
۳- جفت کردن قطعات به هم در یک مونتاژ
۴- کار با Subassembly ها
۵- ایجاد الگوهای خطی
۶- ایجاد الگوهای دایره ای
۷- استفاده از Toolbox
۸- دانلود کردن قطعات اینترنتی
فصل دوازدهم – جفت کردن پیشرفته
۱- ساخت Component Mate ها
۲- ساخت قطعات با Mate های پیشرفته
۳- ایجاد قطعات با Path Mate
۴- Mate های مکانیکی
۵- جفت کردن قطعات با تراز کردن صفحات
۶- Mate های مغناطیسی
۷- Asset Publisher برای Mate های مغناطیسی
فصل سیزدهم – مدلسازی درون مونتاژ در آموزش سالیدورکس
۱- متصل کردن Sketch ها به دیگر part ها
۲- استفاده از Layout Sketch ها
۳- استفاده از Hole Wizard درون مونتاژ
فصل چهاردهم – استفاده از جداول طراحی
۱- استفاده از Design table ها
۲- کار با محاسبات پیچیده
۳- انتخاب پیکربندی های کامپوننت
۴- ساخت مونتاژها با Design table ها
۵- افزودن به Design table ها
فصل پانزدهم – نقشه های قطعات
۱- کار با قالب های آماده نقشه
۲- تنظیمات نقشه و خصوصیات Sheet
۳- انتخاب زاویه تصویرسازی صحیح
۴- افزودن نماهای مدل به یک نقشه
فصل شانزدهم – اندازه گذاری
۱- ایجاد علائم اندازه گذاری عمومی
۲- ایجاد اندازه های Ordinate
۳- اندازه گذاری سوراخ ها و منحنی ها
۴- استفاده از ابزار Autodimension
فصل هفدهم – افزودن علائم عمومی
۱- افزودن علائم
۲- افزودن نماهای خاص به نقشه ها
۳- افزودن خصوصیات اختصاصی
۴- متصل کردن یادداشت های نقشه
۵- استفاده از Design Library
فصل هجدهم – نقشه های مونتاژ در آموزش سالیدورک
۱- افزودن Assembly ها به نقشه
۲- افزودن یک جدول قطعات
۳- افزودن بالن ها به یک نقشه مونتاژ
۴- ایجاد یک نمای انفجاری
۵- افزودن خصوصیات اختصاصی و بازبینی
فصل نوزدهم – نتیجه گیری
۱- گام های بعدی
عناوین و سرفصل های دوره آموزشی فارسی “آموزش جامع سالیدورکس ۲۰۱۶ و بالاتر“
مقدمه
۱- خوشآمدگویی
۲- استفاده از فایلهای تمرینی
فصل اول – معرفی سالیدورکس
۱- اجرای Solidworks برای اولین بار
۲- حرکت در فضای سه بعدی
۳- قالبهای آماده Solidworks
۴- ذخیرهسازی، نامگذاری و مدیریت فایلها
فصل دوم – معرفی سریع سالیدورکس
۱- ساخت اولین قطعه سه بعدی
۲- ساخت اولین مونتاژ
۳- ایجاد اولین نقشه CAD
۴- مراحل اصلی مدلسازی سه بعدی
فصل سوم – مدلسازی پایهای قطعه
۱- ایجاد Sketchها
۲- درک روابط هندسی
۳- استفاده از ویژگی Extrude
۴- استفاده از ویژگی Extruded Cut
۵- ایجاد شکلهای دورانی
۶- ایجاد برشهای دورانی
۷- اعمال جنس، رنگ و پسزمینه
۸- پیدا کردن خصوصیات جرمی
۹- گزینهها، واحدها و قالبهای سیستمی
فصل چهارم – ابزارهای طراحی در آموزش سالیدورکس
۱- ابزارهای خط و خط محور
۲- استفاده از ابزار مستطیل
۳- دایرهها و کمانها
۴- شکافها و بیضیها
۵- طراحی چندضلعیها
۶- ایجاد متن
۷- استفاده از معادلات و متغیرهای متصل
۸- استفاده از ابزار Spline
فصل پنجم – اصلاح طرحها
۱- کوتاه کردن و بسط دادن قسمتهایی از طرح
۲- ایجاد هندسهی آفست
۳- حرکت دادن، کپی کردن و چرخاندن شکلها
۴- پاک کردن و انجام Undo و Redo
۵- استفاده از ابزار Mirror
۶- ایجاد الگوهای تکرارشونده در طرح
۷- استفاده از خطوط زیرساخت برای ایجاد طرحهای قدرتمند
۸- استفاده از ابزار Convert Entity
۹- اضافه کردن Fillet و Chamfer به طرحها
فصل ششم – هندسههای مرجعی
۱- کار کردن با صفحات
۲- ایجاد یک محور
۳- ایجاد یک سیستم مختصات
فصل هفتم – اصلاح قطعه
۱- اضافه کردن Fillet به قطعات
۲- پخ زدن لبهها
۳- اعمال کردن Draft
۴- استفاده از دستور Shell
۵- استفاده از دستور Mirror
۶- ایجاد الگوهای خطی
۷- ایجاد الگوهای دایرهای
فصل هشتم – مدلسازی پیشرفته قطعه در آموزش سالیدورک
۱- ابزار Loft
۲- اصلاح کردن یک شکل Loft شده با منحنیهای راهنما
۳- ایجاد برش با Loft
۴- ایجاد شکلهای Swept
۵- ایجاد برشهای Swept
۶- استفاده از دستور Wrap
۷- ابزار Boss و Base حدی
۸- ابزار Intersect
۹- کار کردن با پیکربندیها
فصل نهم – سوراخهای خودکار
۱- آغاز کار با Hole Wizard
۲- شناخت انواع سوراخ و استاندارهای آن
۳- تعیین موقعیت سوراخها به صورت سه بعدی
فصل دهم – بلوکها
۱- کار با طرحها و بلوکهای قابل استفاده مجدد
۲- ایجاد بلوکها
۳- طراحی با بلوکها
فصل یازدهم – ساخت مونتاژها
۱- شروع کردن یک مونتاژ
۲- چیدمان، کپی کردن، حرکت دادن و چرخاندن قطعات در مونتاژها
۳- منطبق کردن قطعات روی هم داخل مونتاژ
۴- کار کردن با زیرمونتاژها
۵- ایجاد الگوهای خطی
۶- ایجاد الگوهای دایرهای
۷- استفاده از جعبهابزار
۸- دانلود کردن قطعات پیشساخته از اینترنت
فصل دوازدهم – انطباقهای پیشرفته
۱- کار کردن با انواع انطباقات
۲- منطبق کردن قطعات با انطباقات پیشرفته
۳- منطبق کردن قطعات با انطباق Path
۴- انطباقات مکانیکی
۵- منطبق کردن قطعات با تراز کردن صفحات
فصل سیزدهم – مدلسازی در مونتاژ
۱- متصل کردن Sketchها به قطعات دیگر
۲- اتصال به Layout Sketch
۳- استفاده از Hole Wizard در مونتاژ
فصل چهاردهم – استفاده از جداول طراحی
۱- استفاده از جداول طراحی
۲- کار با محاسبات پیچیده
۳- انتخاب پیکربندیهای قطعه در مونتاژ
۴- ساخت مونتاژ با جداول طراحی
فصل پانزدهم – نقشههای قطعات در آموزش سالیدورکس
۱- کار با قالبهای نقشه
۲- انجام تنظیمات نقشه و خصوصیات برگه
۳- انتخاب زاویه نمای مناسب
۴- اضافه کردن نماهای مدل به نقشه
فصل شانزدهم – اندازهگذاری
۱- ایجاد اندازههای معمولی
۲- ایجاد اندازههای عرضی
۳- اندازهگذاری سوراخها و شکلهای قوسدار
۴- استفاده از ابزار اندازهگذاری خودکار
فصل هفدهم – اضافه کردن توضیحات عمومی
۱- اضافه کردن توضیحات
۲- اضافه کردن نماهای اضافی به نقشه
۳- اضافه کردن مشخصات اختصاصی
۴- متصل کردن یادداشتهای نقشه به مشخصات اختصاصی
فصل هجدهم – نقشههای مونتاژ
۱- اضافه کردن مونتاژها به نقشهها
۲- اضافه کردن جدول قطعات
۳- اضافه کردن شماره برای مشخص کردن قطعات در نقشههای مونتاژ
۴- ایجاد یک نمای انفجاری برای نقشه مونتاژ
۵- اضافه کردن مشخصات اختصاصی و تجدید نظر
فصل نوزدهم – نتیجهگیری
۱- گامهای بعدی
عناوین و سرفصل های دوره آموزشی فارسی “آموزش سالیدورکس – ویژگی های جدید ۲۰۱۷”:
مقدمه
۱ – خوش آمد گویی
۲ – استفاده از فایل های تمرینی
فصل اول – اصلاحات در رابط کاربری
۱ – خطوط اسکچ سایه دار
۲ – آپدیت های Dynamic References
۳ – نمای برشی نیمه شفاف
۴ – فرمت تولید سه بعدی (.۳mf)
۵ – اصلاحات Comment
۶ – انتخاب از طریق Breadcrumb
۷ – وارد کردن نقشه ها در Treehouse
۸ – پرینت کردن ساختار درختی Treehouse
فصل دوم –اصلاحات در پارت
۱ – الگوی دایره ای دو جهته
۲ – Chamfer به صورت متغیر
۳ – ویژگی Chamfer و Fillet
۴ – Hole Wizard پیشرفته
۵ – بهبود ویژگی Thread
۶ – آفست کردن منحنی روی سطح
۷ – استفاده از سطوح به عنوان مقاطع Sweep
۸ – تصویر کردن طرح ها بر هر سطحی یا بر چندین سطح
۹ – خمش سه طرفه گوشه ها در Sheet Metal
فصل سوم – اصلاحات در مونتاژ
۱ – قرارگیری هوشمندتر انطباقات
۲ – مولفه های گروهی در لیست درختی Feature
۳ – تنظیمات Mate Controller
۴ – انطباقات مغناطیسی
۵ – انطباقات مغناطیسی – ابزار Asset Publisher
۶ – ابزار Assembly Visualization
فصل چهارم – اصلاحات نقشه در آموزش سالیدورک
۱ – ویرایش همزمان خصوصیات چندین برگه
۲ – پر رنگ کردن حاشیه نمای برشی
۳ – حاشیه های دندانه دار برای نماهای فرعی
۴ – نماهای آینه ای
۵ – پشتیبانی از فرمت های بیشتر در eDrawings
فصل پنجم – نتیجه گیری
۱ – گام های بعدی
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.